czwartek, 25 lipca 2019

Mechlin - użytek ekologiczny "Łokcie II"

I znów odwiedziłem zakątek o dużych walorach przyrodniczych w pobliżu wsi Mechlin. Tym razem zainteresował mnie szczególnie użytek ekologiczny "Łokcie II". Znajduje się blisko użytku "Łokcie I" i najszybciej dostaniemy się do niego idąc z wymienionej wyżej wsi. Ten chroniony teren leży na obszarze siedliskowym Natura 2000 "Rogalińska Dolina Warty" i na obszarze ptasim Natura 2000 "Ostoja Rogalińska". Równocześnie teren ten leży na obszarze zespołu przyrodniczo-krajobrazowego "Łęgi Mechlińskie". Ma on powierzchnię ponad 7,5 ha i powstał w roku 2001. To teren ciekawy o bardzo dużej wartości krajobrazowej. Rozwijają się tu i rosną łąki o różnej wilgotności, które są koszone i ekstensywnie użytkowane. Na tym obszarze znajdziemy też całkowicie zarośnięte starorzecza oraz miejscami pojedyncze drzewa lub krzewy i ich grupy.To istny raj dla wielu gatunków roślin, zwierząt i grzybów. Przez użytek prowadzą dwie drogi i warto nimi pospacerować. Zdjęcia poniższe zobrazują ten prawnie chroniony obszar przyrodniczy:













































To miejsce piękne, cenne i urokliwe zarazem. Odwiedzając Mechlin warto tu niewątpliwie zajrzeć i pobyć choć przez chwilę na łonie natury w takiej wspaniałej odsłonie. Ja jestem pod wrażeniem i cieszę się, że tu zawitałem. Użytek ekologiczny godny polecenia i wyjątkowo malowniczy oraz interesujący.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz